Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
Op  20-6-2018 , 10:52:33  heeft  Familie Wobma  het volgende geschreven:

Vanmorgen hebben we met Eline via de fiets Rome goed leren kennen. Wat een prachtige stad! Op actieve wijze, de Italiaanse sfeer proeven, en vooral veel ‘andere’ bezieningswaardigheden gezien dus daarom gekozen voor een 3 uur durende fietstocht in Rome. Eline weet alles van de stad wat erg leuk en leerzaam was. Een echte aanrader. Bedankt Eline voor deze onvergetelijke ervaring.
Op  27-5-2018 , 06:48:59  heeft  Rinka  het volgende geschreven:

Het is Eline gelukt om de aandacht en interesse van onze 11 jaar oude zoon van begin tot het einde vast te houden! We hebben genoten van de oudheden die tot keven kwamen en raden iedereen aan met Eline op pad te gaan. En het getipte restaurant ba afloop was een schot in de roos!
Op  26-1-2015 , 14:53:16  heeft  Lorraine  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Hartelijk dank voor de geweldige rondleidingen in het mooie Rome. We hebben elkaar nu al 2 keer ontmoet, de afgelopen 2 jaar... en kijken alweer uit naar onze volgende ontmoeting. Er blijft zoveel te zien in Rome. De volgende keer nemen we de kinderen weer mee. Die hebben ook zo genoten van onze eerste rondleiding in 2013.

Lorraine, Henk, Alicia en Ryan
Op  26-5-2014 , 14:25:00  heeft  Elsa  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

Nogmaals bedankt voor de 3 daagse rondleiding met onze groep. De fietstour door het centrum , rondleiding door het Vaticaan , Sint Pieter , Forum Romanum , Colosseum en San Clemente. Allemaal heel boeiend mede door jouw uitleg. Wat heb jij veel kennis en je kan het ook op een humoristische manier vertellen .
Mede dankzij jou hebben wij een onvergetelijke stedentrip gehad !
Het was top !!

Groeten van Elsa en de rest van de groep van 10 uit Volendam.
Op  14-8-2012 , 11:33:45  heeft  Familie Dahmen  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Het boeken van 3 excursies bij jou, om Rome te leren kennen, is een erg goede zet geweest. Jij vertelde boeiend en hebt ons veel verteld over de geschiedenis en ons een goed beeld van Rome gegeven. Mede daardoor hebben wij erg genoten van onze bijzondere vakantie met het hele gezin vanwege het 50 jarig huwelijk van mijn ouders. Nogmaals bedankt, ook namens de rest van de familie, Anita Dahmen