Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
Op  25-11-2019 , 02:53:08  heeft  Evelyn Akkerman  het volgende geschreven:

Hi Eline, wat een mooie rondleiding heb jij mijn zoontje en mij gegeven! Leuk, voor zowel een volwassene als een 11-jarige en ook echt toegespitst op onze wensen. Een aanrader!! Dank en groeten, Evelyn en Sam
327_IMG_8963.png
Op  16-8-2017 , 11:17:39  heeft  Familie Graat  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
Inmiddels weer terug in Nederland na een heerlijke vakantie in Italië.
Onze eerste week in Italië, brachten we door in Rome, een heerlijke stad.
We hebben genoten van de fietstocht, de wandeling en uitleg in Colosseum en Forum Romana. Ook de 3e dag in het Vaticaan was bijzonder. We hebben 's middags ook de koepel van de St. Pieter beklommen, was ook heel leuk om te doen, en prachtige uitzichten.
Ook de meiden hebben genoten van je duidelijke uitleg, en ook in de 2 weken daarna kwam "Rome" regelmatig in de gesprekken voorbij.
Nogmaals bedankt voor de fijne dagen, en wie weet tot ziens !!
Mario, Ivonne, Julia & Emma Graat
Op  30-4-2014 , 07:29:16  heeft  Hein, Esther & Elise  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

We zijn net terug uit Rome en genieten nog na van al het moois dat we daar gezien hebben. We willen je bedanken voor de boeiende rondleiding die je ons hebt gegeven (met een kleine groep)door het Colosseum en over het Forum Romanum. Je bent een fantastisch vertelster en weet jong en oud te boeien met jouw grote kennis van het oude Rome. Het was een erg leuke ochtend voor ons drie en we bevelen je graag bij anderen aan!

Groetjes,
Hein, Esther en Elise
Op  9-8-2013 , 09:48:09  heeft  Vincent Bague  het volgende geschreven:

Hoi Eline
Schitterend!
Wij waren een Vlaamse groep van 4 volwassenen en 4 'kinderen' van 4 tot 17 jaar.
Sommigen zagen Rome al, anderen waren er voor het eerst.
Perfecte uitleg: de grote geschiedenis vertaald naar vandaag tot en met de leuke wist-je-dat-jes.
De fietstocht op de eerste dag als overzicht en de 'oortjes' zodat iedereen altijd alles hoort zijn super.
Voor elk Vlaams groepje dat naar Rome gaat: probeer Eline te boeken!
Op  16-8-2012 , 10:58:38  heeft  Bo Schrauwen  het volgende geschreven:

hoi Eline,
bedankt voor de superleuke midag ik heb er erg van genoten en vond het super mooi!
het was heel erg warm weer en veel trappen lopen maar toch was het de moeite waard ik vondt het super leuk en mischien zie ik je nog wel een keer!

groetjes Bo