Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
Op  23-10-2019 , 11:10:58  heeft  Moniek Beurskens  het volgende geschreven:

Beste Eline, bedankt voor je privé tour door het Colloseum en het Forum Romanum. Je beschikt over veel kennis en je kunt die heel goed overbrengen. Onze kinderen van 5 en 7 jaar vonden het prachtig. En ondanks dat mijn vader in de rolstoel zit en het soms een hobbelige rit was, heeft hij met volle teugen genoten en heb je de route hier perfect op aangepast. Nogmaals bedankt!
Aron, Moniek, Daan, Emma, Piet en Doriet
Op  9-4-2016 , 07:08:23  heeft  Martin van der Kooij  het volgende geschreven:

Eline,

Heel erg bedankt voor de fantastische drie dagen die je ons gegeven hebt. Jouw kennis gecombineerd met de gedoseerdheid van de stof zorgen voor een prettige manier van het leren kennen van 'jouw' stad.

Je programma was top. (Electro) fietsend de stad verkennen op dag één, waarbij het magnifieke uitzicht één van de hoogte punten was. Op dag twee het Colloseum en het Forum Romanum in één woord WOW! En de laatste dag het Vaticaan. Zoals reeds gemeld, heb jij onze vakantie in Rome onvergetelijk gemaakt.

Bedankt!


Lieve groet,



Leonie, Denice, Coen en Martin
Op  6-8-2014 , 14:50:00  heeft  Martine  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
dank voor een heel erg leuke rondleiding in het Vaticaan!.
We hebben echt t idee alle highlights gezien te hebben maar ook nog vele leuke details. Je nuchtere aanpak en humor waren helemaal in de roos bij onze pubers. Super was t, groet Martine
Op  11-4-2014 , 11:35:20  heeft  Michiel Minderhoud  het volgende geschreven:

Beste Eline, je hebt ons verblijf in Rome tot een onvergetelijke ervaring gemaakt. Dank voor je geweldige uitleg in het Colosseum, het. Forum Romanum en het Vaticaan. Het was super!

Michiel en Marjolein Minderhoud
Op  8-4-2013 , 03:27:37  heeft  Nancy Van de Velde & Sven Matthyssens  het volgende geschreven:

Hey Eline,
We hebben een super verlof gehad.
Je hebt ons heel wat laten zien en heel veel informatie gegeven. Ik en Sven vonden jou enorm goed in het gidsen. Je vertelde ons héél veel en heel vlot. Het was super aangenaam om met jou doorheen Rome te trekken. Ik zal jou zeker aanbevelen als gids. Veel succes met het verdere gidsen en veel plezier met Georgia.