Transfers

 

Natuurlijk kunt u een taxi of shuttlebus nemen vanaf de luchthaven naar uw hotel, of de trein vanaf luchthaven Fiumicino. Wilt u echter zorgeloos reizen, zonder wachttijden en er zeker van zijn dat u rechtstreeks voor uw hotel wordt afgezet, dan raad ik u een privétransfer aan. Uw eigen chauffeur haalt u op bij de luchthaven (Fiumicino of Ciampino) en brengt u rechtstreeks naar uw hotel in Rome.

 

Voor de gewone stadstaxi's gelden vaste tarieven in Rome. Een taxi vanaf Ciampino naar het centrum kost 30 euro, vanaf Fiumicino 48 euro. Let op, uw hotel moet zich wel in het centrum van Rome bevinden. De vaste tariefen gelden alleen van/naar een locatie binnen de Aureliaanse Muren.

 

Vanaf Ciampino kunt u met een shuttlebus naar Centraal Station Termini: www.terravision.eu

 

 

Enkele handige links:

Trein vanaf Fiumicino; www.trenitalia.com

Openbaar vervoer; www.atac.roma.it

 

autominivanauto
327_IMG_8963.png
Op  16-8-2017 , 11:17:39  heeft  Familie Graat  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
Inmiddels weer terug in Nederland na een heerlijke vakantie in Italië.
Onze eerste week in Italië, brachten we door in Rome, een heerlijke stad.
We hebben genoten van de fietstocht, de wandeling en uitleg in Colosseum en Forum Romana. Ook de 3e dag in het Vaticaan was bijzonder. We hebben 's middags ook de koepel van de St. Pieter beklommen, was ook heel leuk om te doen, en prachtige uitzichten.
Ook de meiden hebben genoten van je duidelijke uitleg, en ook in de 2 weken daarna kwam "Rome" regelmatig in de gesprekken voorbij.
Nogmaals bedankt voor de fijne dagen, en wie weet tot ziens !!
Mario, Ivonne, Julia & Emma Graat
253_2015 07 22_Zomervakantie Rome_0278.png
Op  14-8-2015 , 23:05:20  heeft  Femke  het volgende geschreven:

Twee ochtenden met Eline op pad in Rome, het was een feestje! De rondleidingen waren boeiend van het begin tot het eind. Aandacht zit 'm in details.

Eline had alle aandacht voor ons en haar verhalen zaten vol - vaak met humor gebrachte - details.
Daardoor kwam het Antieke Rome (en het Vaticaan) echt tot leven!

Onze drie kinderen (11, 11 en 7 jaar oud), hebben thuis vol enthousiasme alle verhalen van Eline (met details!) doorverteld aan Pake en Beppe en Opa en Oma.

Een rondleiding van Eline is een absolute aanrader!

Dank je wel, Eline!
Een heel hartelijke groet van ons 5-en uit Drachten!
Op  1-6-2014 , 12:07:51  heeft  Caroline wessels  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
Bedankt voor een onvergetelijk weekend in Rome! We hebben echt genoten met onze twee dochters van 11 en 13. Moe maar zeer voldaan! Een absolute aanrader, bedankt,
Erik, Caroline, Anne en Sophie
Op  25-4-2014 , 11:01:47  heeft  Jennifer  het volgende geschreven:

Hoi Eline

Wat een fantastische rondleiding en we genoten vooral van hoe je het leven blies in de geschiedenis om ons heen! Je voelde feilloos aan in wat voor informatie wij interesse hadden en niets was je teveel. Ontzettend bedankt voor een informatieve, professionele en gezellige morgen.

Groetjes Jennifer, Marina en Moeder!
Op  8-5-2013 , 03:52:30  heeft  Natasja  het volgende geschreven:

Een rondleiding met Eline als Nederlandstalige gids in het Colosseum en op het Forum Romanum is echt een aanrader als je met kinderen in Rome bent. Zeker het Forum vraagt om deskundige uitleg, anders zie je toch vooral veel brokstukken zonder context. Mijn zoon is 11 jaar en hij heeft echt genoten en hing aan haar lippen. Eline wist het allemaal heel levendig te beschrijven en met leuke details zodat wij echt een goeie indruk kregen hoe het leven er een paar duizend jaar geleden uitzag. Het was allemaal zo leuk, interessant en gezellig dat we nauwelijks last hadden van de regenbui die gelukkig 's middags stopte. Dankjewel, Eline, jouw rondleiding was een hoogtepunt van onze reis! En leuk dat we je op het vliegveld weer tegenkwamen voor een gezamenlijk ontbijtje ;-)