Ontdek het historisch centrum

 

 

Ontdek het historische barok centrum van Rome samen met uw Nederlandse gids en treed in de voetsporen van bekende architecten zoals Borromini en Bernini. Bekijk Piazza Navona en loop naar de Trevifontein. Natuurlijk zien we ook de Spaanse Trappen die eigenlijk helemaal niet Spaans blijken te zijn! Naar wens bezoeken we ook enkele prachtige barok kerken in het centrum zoals bijvoorbeeld de Sant'Ignazio. Ook zal zeker het Pantheon niet ontbreken tijdens een centrum wandeling.

 

 eline 3770

 

Natuurlijk behoren ook wijken zoals Trastevere, het Ghetto en de zone rondom Campo dei' Fiori tot de mogelijkheden.

Trastevere bevindt zich, zoals de naam al zegt, aan de andere kant van de Tiber. De wijk is met name bekend vanwege de vele steegjes, restaurants en het uitgaansleven, maar is ook zeker erg gezellig om overdag doorheen te wandelen.

Het oude Joodse ghetto in Rome ligt een beetje verscholen, ingeklemd tussen het Capitool, de Tiber en de levendige straten rondom het Campo de' Fiori. Bewonder hier de Fontana delle Tartarughe en bekijk de Portico d'Ottavia. Het ghetto is ook zeker aan te raden om een keertje te lunchen/dineren.

 

Natuurlijk weet uw gids alle leuke plekjes voor een koffie of een lekker ijsje in Rome!

barok 1barok2barok 3
Op  2-4-2016 , 12:52:11  heeft  Els Merx  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Vandaag hebben we een rondleiding door het Vaticaan gehad van jou. Het was bijzonder leuk en bijzonder leerzaam. De uren vlogen voorbij, De manier waarop je vertelde was boeiend en humoristisch. We hebben genoten, dankjewel!

Groeten,

Tiny, Annie en Els
228_20141027_113655.png
Op  23-11-2014 , 23:38:58  heeft  yvonne veerman  het volgende geschreven:

Lieve Eline,
We hebben Rome nog mooier beleefd dankzij al jouw kennis en leuke weetjes over (de historie van) deze geweldige stad. Ook bedankt voor al je tips vooraf over restaurants etc. We hebben met vriendinnen een onvergetelijk weekend gehad.
Vriendelijke groeten van Yvonne, Anja, Karin, Anita en Anita, Geertje, Jacqueline, Lisa en Carolien uit Volendam x
12_DSCF2755.png
Op  2-7-2012 , 12:04:15  heeft  Janneke  het volgende geschreven:

Wat ontzettend leuk om twee keer met jou op pad te gaan tijdens ons weekend in Rome. Je voelde onze groep goed aan en wist ons alle acht te boeien van begin tot het eind. Nuchter, enthousiast, én gevoel voor humor, daar houden wij wel van! Ook mede door jouw tips voor ons verdere verblijf hebben wij een super mooie tijd gehad.
Ciao!
Op  8-5-2012 , 09:38:07  heeft  Monique de Jong  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
Hartelijk dank voor de geweldige rondleidingen, mede dankzij jou is het ook voor de 2 jongste kinderen (8 en 9) een vakantie geworden om nooit te vergeten. Heel veel succes en wij komen zeker nog een keer naar Rome.
Groetjes van Errol, Monique en kids.
Op  8-5-2012 , 02:02:32  heeft  familie huigen  het volgende geschreven:

Beste Eline,

Bedankt voor de leuke en interessante rondleidingen. Je weet de informatie heel goed te doseren en af te stemmen op de mensen in de groep. Wij waren met kinderen en volwassenen, met mensen die al in Rome geweest waren en mensen die Rome voor het eerst zagen. Voor iedereen was het leuk! Het rijden in de micro-cars is een groot succes. Je hoeft niet zoveel te lopen en kan toch heel veel bekijken.
Als we weer in Rome zijn, nemen we zeker contact op.

Groeten,

familie Huigen