Ontdek het historisch centrum

 

 

Ontdek het historische barok centrum van Rome samen met uw Nederlandse gids en treed in de voetsporen van bekende architecten zoals Borromini en Bernini. Bekijk Piazza Navona en loop naar de Trevifontein. Natuurlijk zien we ook de Spaanse Trappen die eigenlijk helemaal niet Spaans blijken te zijn! Naar wens bezoeken we ook enkele prachtige barok kerken in het centrum zoals bijvoorbeeld de Sant'Ignazio. Ook zal zeker het Pantheon niet ontbreken tijdens een centrum wandeling.

 

 eline 3770

 

Natuurlijk behoren ook wijken zoals Trastevere, het Ghetto en de zone rondom Campo dei' Fiori tot de mogelijkheden.

Trastevere bevindt zich, zoals de naam al zegt, aan de andere kant van de Tiber. De wijk is met name bekend vanwege de vele steegjes, restaurants en het uitgaansleven, maar is ook zeker erg gezellig om overdag doorheen te wandelen.

Het oude Joodse ghetto in Rome ligt een beetje verscholen, ingeklemd tussen het Capitool, de Tiber en de levendige straten rondom het Campo de' Fiori. Bewonder hier de Fontana delle Tartarughe en bekijk de Portico d'Ottavia. Het ghetto is ook zeker aan te raden om een keertje te lunchen/dineren.

 

Natuurlijk weet uw gids alle leuke plekjes voor een koffie of een lekker ijsje in Rome!

barok 1barok2barok 3
Op  29-8-2018 , 06:56:14  heeft  Fam. Schreurs  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
De vakantie is al lang voorbij maar de mooie herinneringen aan Rome zullen nog heel lang in onze gedachten blijven. De rondleiding met jou door het colloseum en het forum romanum waren perfect. Het was mooi om zo langs de lange rij toeristen op te lopen en zonder te wachten naar binnen te kunnen. De kids (11 en 13) hebben zich enorm vermaakt, mede dankzij jouw leuke verhalen en vergelijkingen met de tijd van nu. De uren vlogen voorbij. We zouden iedereen aan willen raden om met jou op pad te gaan in Rome.
Hartelijke groet!
Op  2-4-2016 , 12:52:11  heeft  Els Merx  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Vandaag hebben we een rondleiding door het Vaticaan gehad van jou. Het was bijzonder leuk en bijzonder leerzaam. De uren vlogen voorbij, De manier waarop je vertelde was boeiend en humoristisch. We hebben genoten, dankjewel!

Groeten,

Tiny, Annie en Els
53_image.png
Op  3-8-2013 , 12:07:52  heeft  Angelique Theunissen  het volgende geschreven:

Een fantastische toer gehad met Eline, de antiektour is met een Nederlandse gids een echte aanrader, geweldig boeiend verteld, met leuke verhalen over de geschiedenis van Rome.. !!
We hebben er een fantastische dag gehad..!
Op  16-8-2012 , 10:58:38  heeft  Bo Schrauwen  het volgende geschreven:

hoi Eline,
bedankt voor de superleuke midag ik heb er erg van genoten en vond het super mooi!
het was heel erg warm weer en veel trappen lopen maar toch was het de moeite waard ik vondt het super leuk en mischien zie ik je nog wel een keer!

groetjes Bo
16_P7310360.png
Op  6-8-2012 , 06:09:44  heeft  Els Schrauwen  het volgende geschreven:

Hoi Eline,

Zoals je beloofd had van te voren heb je de middag die wij doorbrachten met jou als onze Nederlands talige gids echt genoten en een heel goed beeld gekregen van Het Coloseum, Palatijn en het Forum Romanum. We hadden 2 heel verschillende kinderen bij maar die heb jij beide kunnen boeien!
Nogmaals hartstikke bedankt en wij zullen jou zeker aanbevelen als er van ons nog eens iemand in Rome gaat kijken.

Groeten
Fam. Schrauwen
Wilfried, Els, Sjors en Bo