Ontdek het historisch centrum

 

 

Ontdek het historische barok centrum van Rome samen met uw Nederlandse gids en treed in de voetsporen van bekende architecten zoals Borromini en Bernini. Bekijk Piazza Navona en loop naar de Trevifontein. Natuurlijk zien we ook de Spaanse Trappen die eigenlijk helemaal niet Spaans blijken te zijn! Naar wens bezoeken we ook enkele prachtige barok kerken in het centrum zoals bijvoorbeeld de Sant'Ignazio. Ook zal zeker het Pantheon niet ontbreken tijdens een centrum wandeling.

 

 eline 3770

 

Natuurlijk behoren ook wijken zoals Trastevere, het Ghetto en de zone rondom Campo dei' Fiori tot de mogelijkheden.

Trastevere bevindt zich, zoals de naam al zegt, aan de andere kant van de Tiber. De wijk is met name bekend vanwege de vele steegjes, restaurants en het uitgaansleven, maar is ook zeker erg gezellig om overdag doorheen te wandelen.

Het oude Joodse ghetto in Rome ligt een beetje verscholen, ingeklemd tussen het Capitool, de Tiber en de levendige straten rondom het Campo de' Fiori. Bewonder hier de Fontana delle Tartarughe en bekijk de Portico d'Ottavia. Het ghetto is ook zeker aan te raden om een keertje te lunchen/dineren.

 

Natuurlijk weet uw gids alle leuke plekjes voor een koffie of een lekker ijsje in Rome!

barok 1barok2barok 3
Op  4-11-2018 , 05:03:54  heeft  Frank en Bianca de Koning  het volgende geschreven:

Hallo Eline, wat was het ontzettend fijn om jou als gids door het Vaticaan te hebben.
Jij wist ons maar zeker onze kinderen te boeien, Coen op zijn eigen manier waar jij dan ook weer feilloos op in ging en Sanne op haar "puber" manier.
Wij hebben alle vier genoten en wat een indrukken.
Dank je wel voor het leuke vertellen waardoor wij geboeid bleven tot de laatste minuut.

Groetjes, Frank, Bianca, Coen en Sanne de Koning
Op  25-3-2017 , 09:39:56  heeft  marcel roeleveld  het volgende geschreven:

Hallo Eline,
wij zijn je dankbaar voor de fijne gidstocht door Rome. Dank zij jou is het veel mooier en leerzamer om de bezienswaardigheden te bezoeken.
Wij kunnen en zullen je aan iedereen aanbevelen.
Groet marcel en de rst
Op  26-7-2015 , 01:54:08  heeft  Albert, Gina en Selina  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
Het klopt wat ze hier allemaal over jou vertellen, we hebben hetzelf mogen ervaren hoe goed en spontaan jij bent in jou hobby/werk, nogmaals we hebben genoyen van de drie trips die wij met jou hebben mogen maken, Fiets, Collosseum en natuurlijk het het Vativaan en wat daar allemaal bijhoort.

Bedankt voor een fijne vakantie in Rome.

Mvg,

Albert, Gina en Selina.
200_images.png
Op  19-6-2014 , 06:58:44  heeft  Restaurant Oliva  het volgende geschreven:

Eline, erg bedankt voor het delen van je kennis met ons. We hebben erg genoten van je verhalen over Rome en je culinaire adviezen. Het was Super!
Namens al het personeel van Restaurant Oliva uit Rotterdam.
Alex Verburg
12_DSCF2755.png
Op  2-7-2012 , 12:04:15  heeft  Janneke  het volgende geschreven:

Wat ontzettend leuk om twee keer met jou op pad te gaan tijdens ons weekend in Rome. Je voelde onze groep goed aan en wist ons alle acht te boeien van begin tot het eind. Nuchter, enthousiast, én gevoel voor humor, daar houden wij wel van! Ook mede door jouw tips voor ons verdere verblijf hebben wij een super mooie tijd gehad.
Ciao!