Ontdek het historisch centrum

 

 

Ontdek het historische barok centrum van Rome samen met uw Nederlandse gids en treed in de voetsporen van bekende architecten zoals Borromini en Bernini. Bekijk Piazza Navona en loop naar de Trevifontein. Natuurlijk zien we ook de Spaanse Trappen die eigenlijk helemaal niet Spaans blijken te zijn! Naar wens bezoeken we ook enkele prachtige barok kerken in het centrum zoals bijvoorbeeld de Sant'Ignazio. Ook zal zeker het Pantheon niet ontbreken tijdens een centrum wandeling.

 

 eline 3770

 

Natuurlijk behoren ook wijken zoals Trastevere, het Ghetto en de zone rondom Campo dei' Fiori tot de mogelijkheden.

Trastevere bevindt zich, zoals de naam al zegt, aan de andere kant van de Tiber. De wijk is met name bekend vanwege de vele steegjes, restaurants en het uitgaansleven, maar is ook zeker erg gezellig om overdag doorheen te wandelen.

Het oude Joodse ghetto in Rome ligt een beetje verscholen, ingeklemd tussen het Capitool, de Tiber en de levendige straten rondom het Campo de' Fiori. Bewonder hier de Fontana delle Tartarughe en bekijk de Portico d'Ottavia. Het ghetto is ook zeker aan te raden om een keertje te lunchen/dineren.

 

Natuurlijk weet uw gids alle leuke plekjes voor een koffie of een lekker ijsje in Rome!

barok 1barok2barok 3
318_IMG_9248.png
Op  20-6-2017 , 11:10:12  heeft  Eric Kouters  het volgende geschreven:

Hoi Eline, wat een geweldige ochtend met jou op de fiets door Rome. We hadden geluk dat het op 2 juni lekker rustig is op straat, vanwege Festa de Republicca. We hebben daardoor heel wat km's kunnen maken en samen met jou alle highlights van het barokke Rome gezien. Je hebt ons heel veel achtergrondinformatie gegeven (je spreekt Nederlands als een Italiaanse). En we zijn na afloop naar La Gallina Bianca geweest: heerlijk geluncht.
We zijn een dag later op het gemak nog eens langs alle highlights gelopen en je kijkt dan met andere ogen naar de stad: dat is jouw verdienste.
We bevelen je van harte aan !
Ciao, Eric & Annemarie
Op  21-10-2013 , 05:54:33  heeft  familie ten Dam  het volgende geschreven:

Hallo Eline
Heel erg bedankt voor de prachtige rondleiding over het Colloseum en het Forum Romanum. Je hebt ons en onze kinderen (16, 13 en 11 jaar) heel erg weten te boeien. We zijn een heel stuk wijzer geworden over het leven van de Romeinen. Een fantastische middag!
hartelijke groeten

Marc, Carin, Casper, Koen en Saskia
63_IMG_0568.png
Op  28-9-2013 , 06:40:35  heeft  Van de walle  het volgende geschreven:

Beste Eline,
We willen je bij deze nogmaals hartelijk danken voor de gidstoer. Het was voor ons echt een meerwaarde bij ons bezoek aan deze prachtige stad. Het was een boeiende toer op maat met veel interessante weetjes die we niet snel zullen vergeten. Om te herhalen!
Fam. Van de walle
22_image.png
Op  28-10-2012 , 13:32:49  heeft  Familie Nanninga  het volgende geschreven:

Hoi Eline,

Bedankt voor de super rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum tijdens de herfstvakantie 2012. We hebben genoten van een fantastische rondleiding - onze meiden 8-14 jaar - waren zeer geboeid. Zeker niet willen missen. We kunnen je zeker aanbevelen!
Op  14-8-2012 , 11:33:45  heeft  Familie Dahmen  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Het boeken van 3 excursies bij jou, om Rome te leren kennen, is een erg goede zet geweest. Jij vertelde boeiend en hebt ons veel verteld over de geschiedenis en ons een goed beeld van Rome gegeven. Mede daardoor hebben wij erg genoten van onze bijzondere vakantie met het hele gezin vanwege het 50 jarig huwelijk van mijn ouders. Nogmaals bedankt, ook namens de rest van de familie, Anita Dahmen