Das Antike Rom - zurück in der Zeit

 

Rom ist eigentlich ein großer archäologischer Park, überall wo man schaut oder gräbt, findet man Überreste der klassischen Antike. Die bekanntesten "Highlights" sind natürlich das Forum Romanum, das Zentrum des antiken Roms und das weltberühmte Kolosseum.  

 

Vergessen Sie aber nicht den Hügel Palatin, die Ausgrabungen unter der Kirche San Clemente und die alten römischen Häuser unter der Kirche Santi Giovanni e Paolo al Celio. Alles einen Besuch wert! Und sicherlich auch für Kinder geeignet; spannend unterirdisch!  

 

Wenn Sie der Stadt entfliehen möchten, sind Ostia Antica, die ehemalige Hafenstadt Roms, und Tivoli mit der Villa Adriana, der Villa von Kaiser Hadrian, auf jeden Fall zu empfehlen! Insbesondere Ostia ist mit einem kleinen Zug, der von der  Stazione  Ostiense abfährt, leicht zu erreichen.  

 

Als Stadtführerin möchte ich Ihnen gerne Rom und Umgebung zeigen!   

 

Beispiel  Führung  'Antikes Rom'  

  • Führung Colosseum und Forum Romanum  

  • Dauer der Führung etwa 3 Stunden.   

  • Es ist notwendig, den Eintritt online zu  reservieren und zu bezahlen  um lange Warteschlangen zu vermeiden. Ich helfe Ihnen mit dem Kauf der Tickets.     

  • Dauer der Führung inkl.  Palatin Hügel etwa 4 Stunden.  

  • Dauer der  Führung inkl. Ausgrabungen der Kirche San Clemente etwa 4 Stunden.   

 

TIPP: Interessant ist auch die interaktive Rekonstruktion zweier antiker römischer Häuser. Römische Häuser mit Küchen und Möbeln wurden wieder zum Leben erweckt;  als wären Sie selbst in der Villa anstatt auf einer Ausgrabung. Man kann diese Ausgrabung unter dem Palazzo Valentini, dem Provinzhaus von Rom, besuchen. Es gibt nur eine Führung in deutscher Sprache pro Tag um 13.00 Uhr.  Es ist notwendig, den Eintritt online zu reservieren. Reservierungen können vorgenommen werden unter:  http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng  

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
on  06.06.2019 , 07:06:19  has  Tineke Krol  Posted this comment:

Ha Eline

Wat hebben wij 'n goede zet gemaakt door jou te boeken om ons rond te leiden in het vatcaans museum Sixtijnse kapel en St. Pieter, jouw kennis en enthousiasme hebben onze trip naar Rome onvergetelijk gemaakt, heel erg bedankt, Tineke Laura en Jan
on  28.11.2014 , 06:50:53  has  Karin  Posted this comment:

Beste Eline,
Wil je bedanken voor de geweldige rondleiding door Antiek Rome op 21 november jl! Ik kan iedereen je aanbevelen.
Wij hebben in ieder geval genoten. Het was in een woord super.....
Vriendelijke groet,
Karin, Dick, Ynske en Richard
on  30.04.2014 , 07:29:16  has  Hein, Esther & Elise  Posted this comment:

Hallo Eline,

We zijn net terug uit Rome en genieten nog na van al het moois dat we daar gezien hebben. We willen je bedanken voor de boeiende rondleiding die je ons hebt gegeven (met een kleine groep)door het Colosseum en over het Forum Romanum. Je bent een fantastisch vertelster en weet jong en oud te boeien met jouw grote kennis van het oude Rome. Het was een erg leuke ochtend voor ons drie en we bevelen je graag bij anderen aan!

Groetjes,
Hein, Esther en Elise
on  08.05.2013 , 03:52:30  has  Natasja  Posted this comment:

Een rondleiding met Eline als Nederlandstalige gids in het Colosseum en op het Forum Romanum is echt een aanrader als je met kinderen in Rome bent. Zeker het Forum vraagt om deskundige uitleg, anders zie je toch vooral veel brokstukken zonder context. Mijn zoon is 11 jaar en hij heeft echt genoten en hing aan haar lippen. Eline wist het allemaal heel levendig te beschrijven en met leuke details zodat wij echt een goeie indruk kregen hoe het leven er een paar duizend jaar geleden uitzag. Het was allemaal zo leuk, interessant en gezellig dat we nauwelijks last hadden van de regenbui die gelukkig 's middags stopte. Dankjewel, Eline, jouw rondleiding was een hoogtepunt van onze reis! En leuk dat we je op het vliegveld weer tegenkwamen voor een gezamenlijk ontbijtje ;-)
on  08.05.2012 , 09:38:07  has  Monique de Jong  Posted this comment:

Hoi Eline,
Hartelijk dank voor de geweldige rondleidingen, mede dankzij jou is het ook voor de 2 jongste kinderen (8 en 9) een vakantie geworden om nooit te vergeten. Heel veel succes en wij komen zeker nog een keer naar Rome.
Groetjes van Errol, Monique en kids.