Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
303_Rome 2016 maart 040.png
Op  2-4-2017 , 11:40:02  heeft  Kris & Ankie  het volgende geschreven:

Bedankt Eline voor 2 dagen onze gids te zijn in Rome. Onze eerste dag een 3uur durende wandeling rond ons hotel Palazzo Navona, zo leerden we onze weg een beetje te vinden in Rome. Op de 2de dag stond het Vaticaan op het programma zeer boeiend en leerrijk. We vonden het super en genoten van je verhalen. Nogmaals van harte bedankt en tot binnen 25 jaar als we door de heilige deuren van de basiliek mogen.
Kris & Ankie uit Zulte
Op  21-6-2014 , 02:25:00  heeft  Jos Rath  het volgende geschreven:

Bedankt voor de plezierige rondleiding Eline - dankzij je niet aflatende enthousiasme zijn we allemaal met andere ogen naar het Vaticaan gaan kijken. Heel interessant! We hadden het niet willen missen. Hartelijks, namens ons zevenen, Jos.
Op  11-4-2014 , 11:35:20  heeft  Michiel Minderhoud  het volgende geschreven:

Beste Eline, je hebt ons verblijf in Rome tot een onvergetelijke ervaring gemaakt. Dank voor je geweldige uitleg in het Colosseum, het. Forum Romanum en het Vaticaan. Het was super!

Michiel en Marjolein Minderhoud
Op  17-8-2013 , 07:21:31  heeft  Jan Syssauw  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

bedankt voor de fantastische rondleiding door de Vaticaanse musea, de Sixtijnse kapel en de Sint Pieterbasiliek!
Fantastisch hoe je volwassenen en jongere kinderen (10 & 12) weet te boeien door je diepe en heel gevarieerde kennis.
Een echte aanrader!!

Jan & Ann
14_IMG_1157.png
Op  18-7-2012 , 10:33:49  heeft  Sophie de Boeij  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Wij hebben een fantastische tour met jou achter de rug. Dank voor de zeer uitgebreide info. De tour met de golfkar was een echt hoogte punt van onze trip. Heel veel zien in korte tijd. Met jou op stap laat Rome echt tot leven komen.

Bedankt en hopelijk tot een volgend bezoek aan Rome!

Groet,
Sophie