Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
Op  30-4-2014 , 07:29:16  heeft  Hein, Esther & Elise  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

We zijn net terug uit Rome en genieten nog na van al het moois dat we daar gezien hebben. We willen je bedanken voor de boeiende rondleiding die je ons hebt gegeven (met een kleine groep)door het Colosseum en over het Forum Romanum. Je bent een fantastisch vertelster en weet jong en oud te boeien met jouw grote kennis van het oude Rome. Het was een erg leuke ochtend voor ons drie en we bevelen je graag bij anderen aan!

Groetjes,
Hein, Esther en Elise
Op  17-8-2013 , 07:21:31  heeft  Jan Syssauw  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

bedankt voor de fantastische rondleiding door de Vaticaanse musea, de Sixtijnse kapel en de Sint Pieterbasiliek!
Fantastisch hoe je volwassenen en jongere kinderen (10 & 12) weet te boeien door je diepe en heel gevarieerde kennis.
Een echte aanrader!!

Jan & Ann
53_image.png
Op  3-8-2013 , 12:07:52  heeft  Angelique Theunissen  het volgende geschreven:

Een fantastische toer gehad met Eline, de antiektour is met een Nederlandse gids een echte aanrader, geweldig boeiend verteld, met leuke verhalen over de geschiedenis van Rome.. !!
We hebben er een fantastische dag gehad..!
Op  14-8-2012 , 11:33:45  heeft  Familie Dahmen  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Het boeken van 3 excursies bij jou, om Rome te leren kennen, is een erg goede zet geweest. Jij vertelde boeiend en hebt ons veel verteld over de geschiedenis en ons een goed beeld van Rome gegeven. Mede daardoor hebben wij erg genoten van onze bijzondere vakantie met het hele gezin vanwege het 50 jarig huwelijk van mijn ouders. Nogmaals bedankt, ook namens de rest van de familie, Anita Dahmen
Op  8-5-2012 , 09:38:07  heeft  Monique de Jong  het volgende geschreven:

Hoi Eline,
Hartelijk dank voor de geweldige rondleidingen, mede dankzij jou is het ook voor de 2 jongste kinderen (8 en 9) een vakantie geworden om nooit te vergeten. Heel veel succes en wij komen zeker nog een keer naar Rome.
Groetjes van Errol, Monique en kids.