Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
Op  4-11-2018 , 05:03:54  heeft  Frank en Bianca de Koning  het volgende geschreven:

Hallo Eline, wat was het ontzettend fijn om jou als gids door het Vaticaan te hebben.
Jij wist ons maar zeker onze kinderen te boeien, Coen op zijn eigen manier waar jij dan ook weer feilloos op in ging en Sanne op haar "puber" manier.
Wij hebben alle vier genoten en wat een indrukken.
Dank je wel voor het leuke vertellen waardoor wij geboeid bleven tot de laatste minuut.

Groetjes, Frank, Bianca, Coen en Sanne de Koning
Op  26-3-2018 , 06:00:19  heeft  Bob& Mieke  het volgende geschreven:

Beste Eline,
Afgelopen zaterdag avond zijn wij weer geland op Schiphol na een heerlijke korte vakantie in Rome.
Dankzij onze wandeling kunnen wij terugdenken aan een heerlijke weliswaar korte vakantie, waarvan wij genoten hebben. We kunnen terugzien op een wandeling onder jouw hoede waarvan we veel hebben opgestoken.
Daarom onze hartelijke dank voor jouw gidsverhaal waarvan we hebben genoten.
Nog onze hartelijke groeten en succes met je werkzaamheden deze zomer.
Op  30-10-2016 , 12:57:49  heeft  Gertjan, Annemarie, Eva, Thijs, Henk en Marian  het volgende geschreven:

Ha die Eline,
Wat ging die vrijdagochtend in de Herfstvakantie snel! Drie uur lang nam je ons op sleeptouw over het Palatijn en het Forum Romanum. Van opa tot kleinzoon wist je ons te boeien met je uitgebreide kennis en de leuke wijze waarop je die kennis met ons deelde. Heel erg bedankt en we zullen je overal aanbevelen!! Hartelijke, Monsterse groet van Henk, Marian, Gertjan, Annemarie, Eva en Thijs
Op  7-7-2014 , 06:56:12  heeft  Nijs Walter  het volgende geschreven:

Beste Eline,
nogmaals hartelijk dank voor de fijne en boeiende rondleidingen in Vaticaanstad en Antiek Rome. De geschiedenis die je achter elke bezienswaardigheid wist te vertellen, alsook de manier waarop is TOP!
Blij dat we jou "gegoogled" hebben.
Groetjes vanuit België,
Walter, Sophie, Charlotte, Time en Helen
Op  29-10-2012 , 04:22:40  heeft  Familie Kuiper  het volgende geschreven:

Beste Eline,

Nogmaals dank voor de geweldige rondleiding in het Colosseum en het Forum Romanum. We zijn in korte tijd veel over de geschiedenis van het Romeinse rijk en de stad Rome te weten gekomen. Je hebt het verhaal ook mooi afgestemd op onze kinderen (10 en 11 jaar). Veel illustratieve verhalen en ruimte voor onze vragen. Maar ik zou je ook van harte aanbevelen aan onze ouders! Mooi om te zien dat je je droom hebt nageleefd. Als 16-jarige meid verliefd geworden op de stad, en nu een volledig leven opgebouwd in Rome. Veel succes en geluk. En wie weet tot een volgende keer!