Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
303_Rome 2016 maart 040.png
Op  2-4-2017 , 11:40:02  heeft  Kris & Ankie  het volgende geschreven:

Bedankt Eline voor 2 dagen onze gids te zijn in Rome. Onze eerste dag een 3uur durende wandeling rond ons hotel Palazzo Navona, zo leerden we onze weg een beetje te vinden in Rome. Op de 2de dag stond het Vaticaan op het programma zeer boeiend en leerrijk. We vonden het super en genoten van je verhalen. Nogmaals van harte bedankt en tot binnen 25 jaar als we door de heilige deuren van de basiliek mogen.
Kris & Ankie uit Zulte
Op  21-10-2013 , 05:54:33  heeft  familie ten Dam  het volgende geschreven:

Hallo Eline
Heel erg bedankt voor de prachtige rondleiding over het Colloseum en het Forum Romanum. Je hebt ons en onze kinderen (16, 13 en 11 jaar) heel erg weten te boeien. We zijn een heel stuk wijzer geworden over het leven van de Romeinen. Een fantastische middag!
hartelijke groeten

Marc, Carin, Casper, Koen en Saskia
33_web.png
Op  18-5-2013 , 09:36:32  heeft  Dènis & Linda  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

Bedankt voor je rondleiding door de Vaticaanse musea, de Sixtijnse kapel en de Sint Pieterbasiliek!
We kregen van jou een schat aan informatie waardoor alles wat we zagen veel meer ging leven, dank voor je enthousiasme!

Groeten Dènis & Linda
16_P7310360.png
Op  6-8-2012 , 06:09:44  heeft  Els Schrauwen  het volgende geschreven:

Hoi Eline,

Zoals je beloofd had van te voren heb je de middag die wij doorbrachten met jou als onze Nederlands talige gids echt genoten en een heel goed beeld gekregen van Het Coloseum, Palatijn en het Forum Romanum. We hadden 2 heel verschillende kinderen bij maar die heb jij beide kunnen boeien!
Nogmaals hartstikke bedankt en wij zullen jou zeker aanbevelen als er van ons nog eens iemand in Rome gaat kijken.

Groeten
Fam. Schrauwen
Wilfried, Els, Sjors en Bo
13_foto web.png
Op  12-7-2012 , 08:23:12  heeft  Henny Bakker  het volgende geschreven:

Hallo Eline,
Bedankt voor je interessante én gezellige rondleiding door Rome. We hebben er van genoten. Fijn dat je ons wilde afzetten bij de kerk der Friezen na je rondleiding; het was heel bijzonder om zo'n echt Hollands stukje midden in Rome terug te vinden! Bedankt ook voor de tip om tussendemiddag de Sixtijnse kapel te bezoeken: we konden de volgende dag zó doorlopen!

grtjes uit een koel en beetje grijs Scheveningen,
Henny & Bianca