Ga terug in de tijd

 


 

Rome is eigenlijk een groot archeologisch park, waar men ook kijkt of gaat graven, vindt men resten uit de klassieke oudheid. De meest bekende 'highlights' zijn natuurlijk het Forum Romanum, het centrum van het antieke Rome, en het wereldberoemde Colosseum.

 

 volendammers voor colosseum


Maar vergeet natuurlijk ook niet het Palatijn, de opgravingen onder de San Clemente kerk en de oude Romeinse huizen onder de Santi Giovanni e Paolo al Celio. Zeker ook voor kinderen geschikt: spannend ondergronds!

 

 eline 3915

 

 

Wil men even de drukke stad verlaten, dan zijn bijvoorbeeld Ostia Antica, de voormalige havenstad van Rome en Tivoli met de Villa Adriana, de villa van keizer Hadrianus, zeker aan te raden! Met name Ostia is gemakkelijk te bereiken met een treintje dat vertrekt vanaf Stazione Ostiense.

 

Als Nederlandse gids ga ik graag met u op pad in Rome en omgeving om alle oudheden te ontdekken.

 

 

TIP:

Bezoek de interactieve reconstructie van twee Romeinse huizen uit de oudheid. Als bezoeker zie je muren, verblijven, decoraties, keukens en meubels weer tot leven komen, alsof je zelf in de villa staat. Men kan deze opgraving bezoeken onder Palazzo Valentini, het provinciehuis van Rome. Per dag zijn er 4 rondleidingen in het Engels om 9.30, 13.30, 14.30 en 17.00. Zonder reservering komt u helaas meestal niet binnen. Reserveren kan op:

http://www.palazzovalentini.it/index.php?lang=eng

 

domus romane

 

 

Archeologieforo romanocolosseocirco massimo
Op  3-5-2018 , 02:09:16  heeft  Vranken   het volgende geschreven:

Beste Eline,

We genoten van een 'super'rondleiding in Rome. U praat zeer vlot en rustig en spreekt heel duidelijk. U houdt tevens rekening met de persoonlijke achtergrond van de toeristen om nog extra info te geven en u houdt ten zeerste rekening met hun desiderata . U bezit een zeer uitgebreide kennis. Het was heel boeiend en de tijd vloog voorbij. Op korte tijd hebben we op een aangename wijze Rome bezichtigd , zelfs bezienswaardigheden waar wij niet direct aan gedacht hadden. U voorstel om met een e-car samen met u Rome te bezichtigen was een uitmuntend idee! We hebben zeer veel kennis opgedaan en genieten nu nog na van deze bijzonder aangename rondleiding . Bedankt voor deze unieke ervaring, het was een werkelijke meerwaarde! Vriendelijke groeten en wie weet tot een volgende keer.
Théo, Maggy, Eveline, Niels en Mirte
303_Rome 2016 maart 040.png
Op  2-4-2017 , 11:40:02  heeft  Kris & Ankie  het volgende geschreven:

Bedankt Eline voor 2 dagen onze gids te zijn in Rome. Onze eerste dag een 3uur durende wandeling rond ons hotel Palazzo Navona, zo leerden we onze weg een beetje te vinden in Rome. Op de 2de dag stond het Vaticaan op het programma zeer boeiend en leerrijk. We vonden het super en genoten van je verhalen. Nogmaals van harte bedankt en tot binnen 25 jaar als we door de heilige deuren van de basiliek mogen.
Kris & Ankie uit Zulte
208_IMG_2425.png
Op  6-7-2014 , 07:46:59  heeft  Bob van Soest  het volgende geschreven:

Een half jaar voordat wij in Rome arriveerde heb ik Eline overspoelt met vragen. Eline reageerde snel en gaf zeer nuttige informatie.
In Rome was Eline het middelpunt van informatie die verder rijkt dan vooraf gedacht. Eline was tevens door haar humor een haar fijne persoonlijkheid een genot om naar te luisteren.
Mocht u opzoek zijn naar de Nederlandse gids in Rome, twijfel niet om Eline te contacteren.
Gr. Bob
Op  21-10-2013 , 05:54:33  heeft  familie ten Dam  het volgende geschreven:

Hallo Eline
Heel erg bedankt voor de prachtige rondleiding over het Colloseum en het Forum Romanum. Je hebt ons en onze kinderen (16, 13 en 11 jaar) heel erg weten te boeien. We zijn een heel stuk wijzer geworden over het leven van de Romeinen. Een fantastische middag!
hartelijke groeten

Marc, Carin, Casper, Koen en Saskia
17_familie driessen 2.png
Op  10-8-2012 , 06:58:15  heeft  familie Driessen  het volgende geschreven:

Bedankt voor de leuke en interessante dagen die we samen met jou hebben gehad. Je weet ontzettend veel over Rome te vertellen en je doet dat op een hele leuke en boeiende manier, ook voor de kinderen. De fietstocht door Rome, de rondleiding in het Forum Romanum,het Colosseum, het bezoek aan de Sixtijnse Kapel en de Sint Pieter: het was allemaal geweldig interessant en ook gezellig met jou. Wij kunnen jou als gids van harte aanbevelen. Hopelijk tot ziens in Rome. Veel succes gewenst en hartelijke groeten, Antoine, Margriet, Jeroen en Daan.