Besuchen Sie die Kunstschätze Roms

 

Rom hat eine sehr große Auswahl an Museen. Die bekanntesten Museen sind natürlich die Vatikanischen Museen mit der Sixtinischen Kapelle von Michelangelo. Hier hört es jedoch nicht auf. Es gibt viele unvergessliche Museen in Rom. 

 

Zum Beispiel die Kapitolinischen Museen, das erste öffentliche Museum der Welt, mit einer großen klassischen Sammlung von Bronze- und Marmorstatuen.   Oder besuchen Sie die Galleria Borghese, wo Sie Bernini, Caravaggio und Canova bewundern können.    

 

Ein weniger bekanntes, aber   sehr   schönes Museum ist die Galleria Doria   Pamphilj. Es gibt hier unter anderem Meisterwerke von Caravaggio. Das Museum befindet sich direkt im Zentrum und eine Reservierung ist nicht erforderlich!   

 

Auch das Museum Palazzo Massimo alle Terme ist kinderfreundlich und sehr interessant.   Es gibt meistens nicht viele Besucher, aber die Sammlung von Antiquitäten ist sehr schön: Mosaike, Fresken und Skulpturen. Wir besuchen in Kombination auch das Museum Terme di Diokletian wo ich Ihnen alles erkläre über die Thermalbäder.     

barok 1barok2barok 3
on  04.11.2018 , 05:03:54  has  Frank en Bianca de Koning  Posted this comment:

Hallo Eline, wat was het ontzettend fijn om jou als gids door het Vaticaan te hebben.
Jij wist ons maar zeker onze kinderen te boeien, Coen op zijn eigen manier waar jij dan ook weer feilloos op in ging en Sanne op haar "puber" manier.
Wij hebben alle vier genoten en wat een indrukken.
Dank je wel voor het leuke vertellen waardoor wij geboeid bleven tot de laatste minuut.

Groetjes, Frank, Bianca, Coen en Sanne de Koning
on  26.03.2018 , 06:00:19  has  Bob& Mieke  Posted this comment:

Beste Eline,
Afgelopen zaterdag avond zijn wij weer geland op Schiphol na een heerlijke korte vakantie in Rome.
Dankzij onze wandeling kunnen wij terugdenken aan een heerlijke weliswaar korte vakantie, waarvan wij genoten hebben. We kunnen terugzien op een wandeling onder jouw hoede waarvan we veel hebben opgestoken.
Daarom onze hartelijke dank voor jouw gidsverhaal waarvan we hebben genoten.
Nog onze hartelijke groeten en succes met je werkzaamheden deze zomer.
on  25.03.2017 , 09:39:56  has  marcel roeleveld  Posted this comment:

Hallo Eline,
wij zijn je dankbaar voor de fijne gidstocht door Rome. Dank zij jou is het veel mooier en leerzamer om de bezienswaardigheden te bezoeken.
Wij kunnen en zullen je aan iedereen aanbevelen.
Groet marcel en de rst
on  14.10.2013 , 12:03:47  has  Drein Anne-Marie Coen en desiree  Posted this comment:

Hoi Eline,

Het was erg leuk om met jou door Vaticaanstad te lopen, erg bedankt. Zeker met de kinderen is het de moeite waard
on  04.06.2012 , 12:56:06  has  Monique Nieuwenhuis  Posted this comment:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn