Besuchen Sie die Kunstschätze Roms

 

Rom hat eine sehr große Auswahl an Museen. Die bekanntesten Museen sind natürlich die Vatikanischen Museen mit der Sixtinischen Kapelle von Michelangelo. Hier hört es jedoch nicht auf. Es gibt viele unvergessliche Museen in Rom. 

 

Zum Beispiel die Kapitolinischen Museen, das erste öffentliche Museum der Welt, mit einer großen klassischen Sammlung von Bronze- und Marmorstatuen.   Oder besuchen Sie die Galleria Borghese, wo Sie Bernini, Caravaggio und Canova bewundern können.    

 

Ein weniger bekanntes, aber   sehr   schönes Museum ist die Galleria Doria   Pamphilj. Es gibt hier unter anderem Meisterwerke von Caravaggio. Das Museum befindet sich direkt im Zentrum und eine Reservierung ist nicht erforderlich!   

 

Auch das Museum Palazzo Massimo alle Terme ist kinderfreundlich und sehr interessant.   Es gibt meistens nicht viele Besucher, aber die Sammlung von Antiquitäten ist sehr schön: Mosaike, Fresken und Skulpturen. Wir besuchen in Kombination auch das Museum Terme di Diokletian wo ich Ihnen alles erkläre über die Thermalbäder.     

barok 1barok2barok 3
on  15.06.2019 , 03:45:28  has  wilma van Unen  Posted this comment:

Beste Eline,

We hebben ontzettend genoten van je verhalen en uitleg tijdens de fietstocht door Rome en het bezoek aan het colosseum. Je kunt enorm boeiend vertellen.
Dank je wel!

Wie weet tot een volgende keer.
327_IMG_8963.png
on  16.08.2017 , 11:17:39  has  Familie Graat  Posted this comment:

Hoi Eline,
Inmiddels weer terug in Nederland na een heerlijke vakantie in Italië.
Onze eerste week in Italië, brachten we door in Rome, een heerlijke stad.
We hebben genoten van de fietstocht, de wandeling en uitleg in Colosseum en Forum Romana. Ook de 3e dag in het Vaticaan was bijzonder. We hebben 's middags ook de koepel van de St. Pieter beklommen, was ook heel leuk om te doen, en prachtige uitzichten.
Ook de meiden hebben genoten van je duidelijke uitleg, en ook in de 2 weken daarna kwam "Rome" regelmatig in de gesprekken voorbij.
Nogmaals bedankt voor de fijne dagen, en wie weet tot ziens !!
Mario, Ivonne, Julia & Emma Graat
on  09.04.2016 , 07:08:23  has  Martin van der Kooij  Posted this comment:

Eline,

Heel erg bedankt voor de fantastische drie dagen die je ons gegeven hebt. Jouw kennis gecombineerd met de gedoseerdheid van de stof zorgen voor een prettige manier van het leren kennen van 'jouw' stad.

Je programma was top. (Electro) fietsend de stad verkennen op dag één, waarbij het magnifieke uitzicht één van de hoogte punten was. Op dag twee het Colloseum en het Forum Romanum in één woord WOW! En de laatste dag het Vaticaan. Zoals reeds gemeld, heb jij onze vakantie in Rome onvergetelijk gemaakt.

Bedankt!


Lieve groet,



Leonie, Denice, Coen en Martin
on  21.06.2014 , 02:25:00  has  Jos Rath  Posted this comment:

Bedankt voor de plezierige rondleiding Eline - dankzij je niet aflatende enthousiasme zijn we allemaal met andere ogen naar het Vaticaan gaan kijken. Heel interessant! We hadden het niet willen missen. Hartelijks, namens ons zevenen, Jos.
on  04.06.2012 , 12:56:06  has  Monique Nieuwenhuis  Posted this comment:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn