The hundreds of churches of Rome

We do not know exactly how many churches there are in Rome,  but there are hundreds of them, many of them worthwhile to visit.

The St. Peter's is considered to be by far the largest and most famous of the Churches of Rome. Many do not realise that this church is not actually in Rome, but in Vatican City! The world famous Pietà by Michelangelo and Bernini's Square alone are more then enough reason to visit this church.

Visit also the other Three Arch basilics of Rome! The San Giovanni in Laterano, Santa Maria Maggiore and San Paolo fuori le Mura. These beautiful churches all have a distinguished papal altar, a papal seat and a Holy Door, which is only opened by the pope and only in a Holy Year.

But the many smaller churches in Rome are also real treasures. Visit with your guide churches like the San Clemente or the San Luigi dei Francesi and you won't be disappointed


Some useful links:

Vatican; www.vatican.va

San Clemente Basilic; http://www.basilicasanclemente.com/

Santa Maria Maggiore; http://www.vatican.va/various/basiliche/sm_maggiore/vr_tour/index-en.html

San Giovanni in Laterano; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_giovanni/vr_tour/index-en.html

San Paolo fuori le Mura; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_paolo/vr_tour/index-en.html

Saint Peter; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_pietro/vr_tour/index-en.html

kerk 1kerk 2kerk 3
on  04/06/2019 , 23:59:24  has  Casper Troost  Posted this comment:

Beste Eline,

Dank voor de rondleidingen! Wij hebben het erg naar ons zin gehad, en ondanks dat we de rondleiding al een keer gedaan hadden, hebben we toch weer nieuwe dingen geleerd over het Colosseum en het Vaticaan. Je weet er duidelijk veel van en het is goed te merken dat je enthousiast bent over hetgeen je vertelt. Dank daarvoor!
on  10/10/2013 , 04:26:18  has  Ineke van Weele  Posted this comment:

Dag Eline,
Vorige week heb jij ons rondgeleid over het Forum Romanum en het Colosseum. Arjan en ik hebben een geweldige ochtend gehad! Je wist zo veel te vertellen, op een hele beeldende en enthousiaste manier en met de nodige humor. De start met de geschiedeins van Rome in vogelvlucht gaf een heel compleet uitgangspunt voor de rondleiding. Ook weet je goed de geschiedenis met de tegenwoordige tijd te verbinden. En tenslotte beschik je over een enorme energie! Dank je wel voor deze mooie ochtend en we bevelen jou heel graag aan bij iedereen die deze site bezoekt! Hartelijke groeten, Ineke en Arjan.
17_familie driessen 2.png
on  10/08/2012 , 06:58:15  has  familie Driessen  Posted this comment:

Bedankt voor de leuke en interessante dagen die we samen met jou hebben gehad. Je weet ontzettend veel over Rome te vertellen en je doet dat op een hele leuke en boeiende manier, ook voor de kinderen. De fietstocht door Rome, de rondleiding in het Forum Romanum,het Colosseum, het bezoek aan de Sixtijnse Kapel en de Sint Pieter: het was allemaal geweldig interessant en ook gezellig met jou. Wij kunnen jou als gids van harte aanbevelen. Hopelijk tot ziens in Rome. Veel succes gewenst en hartelijke groeten, Antoine, Margriet, Jeroen en Daan.
13_foto web.png
on  12/07/2012 , 08:23:12  has  Henny Bakker  Posted this comment:

Hallo Eline,
Bedankt voor je interessante én gezellige rondleiding door Rome. We hebben er van genoten. Fijn dat je ons wilde afzetten bij de kerk der Friezen na je rondleiding; het was heel bijzonder om zo'n echt Hollands stukje midden in Rome terug te vinden! Bedankt ook voor de tip om tussendemiddag de Sixtijnse kapel te bezoeken: we konden de volgende dag zó doorlopen!

grtjes uit een koel en beetje grijs Scheveningen,
Henny & Bianca
on  08/05/2012 , 02:02:32  has  familie huigen  Posted this comment:

Beste Eline,

Bedankt voor de leuke en interessante rondleidingen. Je weet de informatie heel goed te doseren en af te stemmen op de mensen in de groep. Wij waren met kinderen en volwassenen, met mensen die al in Rome geweest waren en mensen die Rome voor het eerst zagen. Voor iedereen was het leuk! Het rijden in de micro-cars is een groot succes. Je hoeft niet zoveel te lopen en kan toch heel veel bekijken.
Als we weer in Rome zijn, nemen we zeker contact op.

Groeten,

familie Huigen