The hundreds of churches of Rome

We do not know exactly how many churches there are in Rome,  but there are hundreds of them, many of them worthwhile to visit.

The St. Peter's is considered to be by far the largest and most famous of the Churches of Rome. Many do not realise that this church is not actually in Rome, but in Vatican City! The world famous Pietà by Michelangelo and Bernini's Square alone are more then enough reason to visit this church.

Visit also the other Three Arch basilics of Rome! The San Giovanni in Laterano, Santa Maria Maggiore and San Paolo fuori le Mura. These beautiful churches all have a distinguished papal altar, a papal seat and a Holy Door, which is only opened by the pope and only in a Holy Year.

But the many smaller churches in Rome are also real treasures. Visit with your guide churches like the San Clemente or the San Luigi dei Francesi and you won't be disappointed


Some useful links:

Vatican; www.vatican.va

San Clemente Basilic; http://www.basilicasanclemente.com/

Santa Maria Maggiore; http://www.vatican.va/various/basiliche/sm_maggiore/vr_tour/index-en.html

San Giovanni in Laterano; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_giovanni/vr_tour/index-en.html

San Paolo fuori le Mura; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_paolo/vr_tour/index-en.html

Saint Peter; http://www.vatican.va/various/basiliche/san_pietro/vr_tour/index-en.html

kerk 1kerk 2kerk 3
on  29/08/2018 , 06:56:14  has  Fam. Schreurs  Posted this comment:

Hoi Eline,
De vakantie is al lang voorbij maar de mooie herinneringen aan Rome zullen nog heel lang in onze gedachten blijven. De rondleiding met jou door het colloseum en het forum romanum waren perfect. Het was mooi om zo langs de lange rij toeristen op te lopen en zonder te wachten naar binnen te kunnen. De kids (11 en 13) hebben zich enorm vermaakt, mede dankzij jouw leuke verhalen en vergelijkingen met de tijd van nu. De uren vlogen voorbij. We zouden iedereen aan willen raden om met jou op pad te gaan in Rome.
Hartelijke groet!
on  30/10/2016 , 12:57:49  has  Gertjan, Annemarie, Eva, Thijs, Henk en Marian  Posted this comment:

Ha die Eline,
Wat ging die vrijdagochtend in de Herfstvakantie snel! Drie uur lang nam je ons op sleeptouw over het Palatijn en het Forum Romanum. Van opa tot kleinzoon wist je ons te boeien met je uitgebreide kennis en de leuke wijze waarop je die kennis met ons deelde. Heel erg bedankt en we zullen je overal aanbevelen!! Hartelijke, Monsterse groet van Henk, Marian, Gertjan, Annemarie, Eva en Thijs
on  10/10/2013 , 04:26:18  has  Ineke van Weele  Posted this comment:

Dag Eline,
Vorige week heb jij ons rondgeleid over het Forum Romanum en het Colosseum. Arjan en ik hebben een geweldige ochtend gehad! Je wist zo veel te vertellen, op een hele beeldende en enthousiaste manier en met de nodige humor. De start met de geschiedeins van Rome in vogelvlucht gaf een heel compleet uitgangspunt voor de rondleiding. Ook weet je goed de geschiedenis met de tegenwoordige tijd te verbinden. En tenslotte beschik je over een enorme energie! Dank je wel voor deze mooie ochtend en we bevelen jou heel graag aan bij iedereen die deze site bezoekt! Hartelijke groeten, Ineke en Arjan.
on  14/08/2012 , 11:33:45  has  Familie Dahmen  Posted this comment:

Beste Eline,
Het boeken van 3 excursies bij jou, om Rome te leren kennen, is een erg goede zet geweest. Jij vertelde boeiend en hebt ons veel verteld over de geschiedenis en ons een goed beeld van Rome gegeven. Mede daardoor hebben wij erg genoten van onze bijzondere vakantie met het hele gezin vanwege het 50 jarig huwelijk van mijn ouders. Nogmaals bedankt, ook namens de rest van de familie, Anita Dahmen
on  04/06/2012 , 12:56:06  has  Monique Nieuwenhuis  Posted this comment:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn