Praktische tips

 

Openbaar vervoer

De BIT is een gecombineerd kaartje voor de bus, tram en metro. Het kaartje kost 1,50 euro en is 100 minuten geldig vanaf het afstempelen. U mag in deze 100 minuten maar 1 keer gebruik maken van de metro, maar onbeperkt van de bus en tram.

U kunt echter ook denken aan een dagkaart van 6 euro, een driedaagse kaart voor 16,50 euro (BTI) en een weekkaart voor 24 euro (CIS).

 

Kinderen tot en met 9 jaar reizen gratis met het openbaar vervoer.

 

cisbti

 

Let op; in de meeste bussen kunt u geen kaartjes kopen. U dient dit van te voren te doen in een van de vele tabakswinkeltjes en krantenstalletjes.

 

Bij de metro en de grote busstations vindt u ook kaartjes automaten.

 

Water

In Rome kan men het water gewoon uit de kraan drinken. Tevens staan er in Rome bijna op alle straathoeken kleine fonteintjes. Dit water is drinkbaar en heerlijk fris. Zeker erg fijn in de zomer.

 

Koffie

In Italië is koffie drinken erg belangrijk. Bestel je bij een bar of restaurant een caffè, dan zal je automatisch een kopje krijgen met een klein bodempje zeer sterke koffie - espresso dus. Wilt u een meer op Nederlandse koffie lijkende koffie, dan dient u een caffè americano te bestellen.

In de ochtend wordt er ook volop cappuccino gedronken; koffie met opgeschuimde melk. Het ontbijt van Italianen bestaat meestel uit cappuccino of espresso met daarbij een brioche of cornetto (croissant met zoete vulling). Na de lunch of het avondeten nog een cappuccino bestellen is voor Italianen onbegrijpelijk, en dat laten ze vaak merken ook.

 

 

ijskoffiekraantje
Op  18-11-2016 , 04:52:12  heeft  Sandy Versteeg  het volgende geschreven:

We zijn net terug van een ontzettende leuke en leerzame rondleiding. Wat een kennis en wat een leuke verhalen. We hadden een rondleiding door het Colosseum en Forum Romanum. Zeer de moeite waard. We weten je te vinden Eline als we weer naar Rome gaan! Groetjes Sandy en Lida.
Op  26-4-2014 , 12:49:49  heeft  Familie Arts  het volgende geschreven:

We hebben genoten van een leuke rondeleiding waarbij we de hoogtepunten van het klassieke Rome hebben doorlopen, aangevuld met leuke weetjes.
Eline is een gids met een heel uitgebreide kennis die ze perfect weet te doseren naar het doelpubliek.
Dank voor een leerrijke en leuke dag!
Familie Arts, Brugge
Op  17-9-2013 , 14:29:40  heeft  Koen Van Impe  het volgende geschreven:

Beste Eline,

Hartelijk dank voor de fantastische tour met golfkarretje in Rome op 22 juli 2013.

Het is echt een aanrader om de deskundige en waar nodig voor kinderen aangepaste uitleg te krijgen van een Nederlandstalige gids die zelf al jaren in Rome woont.

We denken er met veel plezier aan terug !

groetjes,

Familie Van Impe – Hofman. ( België)
Op  4-6-2012 , 12:56:06  heeft  Monique Nieuwenhuis  het volgende geschreven:

Hallo Eline,

Tijn (van 7 jaar oud) en ik hebben ontzettend genoten van ons bezoek aan Rome mede dankzij jouw rondleiding bij het Colosseum en Forum Romanum. Toen onze tocht van 3 uur voorbij was en jij weer weg liep zei Tijn tegen mij: mama, is die drie uur nu al voorbij? Ik wil nog wel drie uur meT haar rondlopen. Als dat geen compliment is van een 7 jarige!

Bedankt voor alles (inclusief al je tips voor leuke restaurantjes ed. Daar hebben we ook dankbaar gebruik van gemaakt!)

groet,
Monique en Tijn
Op  8-5-2012 , 02:02:32  heeft  familie huigen  het volgende geschreven:

Beste Eline,

Bedankt voor de leuke en interessante rondleidingen. Je weet de informatie heel goed te doseren en af te stemmen op de mensen in de groep. Wij waren met kinderen en volwassenen, met mensen die al in Rome geweest waren en mensen die Rome voor het eerst zagen. Voor iedereen was het leuk! Het rijden in de micro-cars is een groot succes. Je hoeft niet zoveel te lopen en kan toch heel veel bekijken.
Als we weer in Rome zijn, nemen we zeker contact op.

Groeten,

familie Huigen